En tiltrængt tur

Bestyrelsesarbejde, uenigheder, samarbejds vanskeligheder, har taget meget af min tid, så jeg har svigtet mit fiskeri en smule… for ikke at sige meget, så da jeg endelig hopper ind på FCOO og kigger, kunne jeg se at vinden var perfekt til min lokale kyst.

Skriver til min fiskemakker Kim, og han var på med det samme.
Vi aftaler at mødes kl. 09.00.
På spottet bliver vi mødt af det Kim kalder karkludsvejr, en tung dyne at tåge lå over pladsen, der var ikke skyggen af vind og vandet var tæt på at være helt stille.

Vi vælger os et spot og trasker derned af…
Langt kommer vi ikke, får jeg spotter en ringende fisk i det inderste badekar, vi hopper i vandet og begynder at fiske.
3 fisk mister jeg på “sightfishing”, altså der hvor jeg kan se en fisk i overfladen, kaster til den og håber den hugger… og det gjorde de også, men jeg kunne ikke få dem til at blive på krogen.

Der er ikke så meget at fortælle fra dagen, et super lækkert vejr, jeg kan godt lidt at fiske i snevejr og i Kims karkludsvejr, man bliver pakket ind, og jeg føler mig tilpas og tryg i den slags vejr.
Plus at det som regel giver fisk, også selvom vandet var stille.

Vi får fisket i små 6 timer, og jeg endte ud med 5 fisk fra undermåler til lige over de 40 cm, alle taget på vaskebjørnen.
Kim tog en enkelt undermåler, vist nok på ulven.
Ellers havde vi en del tabte fisk og en hulens masse kontakter.

Måske kan I ikke huske det, men mit kære GoPro Hero 5 afgik desværre ved døden, og jeg skulle have et nyt actionkamera… valget faldt på DJI Osmo Action, både fordi jeg har flere DJI produkter, og de virker altså godt lavet, plus at den sidste model fra GoPro, version 8, der kunne man ikke skifte linseglasset hvis man skulle være uheldig at ridse det.

Så efter nogen tids overvejelse, fik jeg indkøbt et DJI Osmo Action, ekstra ladestation og 5 batterier, nu var jeg igen klar på kysten.
Desværre mangler DJI en meget vigtig ting… en ting som GoPro kunne, og det var at lave “hilights” eller mærker på en video hvor der skete noget, dette betyder også at man meget nemt kan slette videoer uden det lille hilight mærkat, dette kan man ikke på DJI… så når jeg tuller rundt og fisker i 6 timer, så skal jeg enten have flere SD kort med, eller bruge en hulens masse fisketid oppe på land, mens jeg kigger videoerne igennem…
Man kunne sikkert indøve en procedure, men det lå mig ikke ligefor, da jeg tidligere var GoPro mand. Fik skrevet til DJI om det var en feature der ville komme med en opdatering, og det lod det ikke til at være, jeg kunne jo bare tage en bærbar computer med på kysten…

Så det var med stor glæde, at jeg så GoPro kom med en Hero v. 9 hvor frontlinsen kunne skiftes… så det har jeg så købt.

Om jeg sælger DJI Osmo Action kameraet, ved jeg ikke helt endnu, men lørdagens tur, der gik jeg med mit GoPro på brystet og min Osmo på hovedet.

Dette kan også ses på den korte video herunder, hvor jeg ikke helt overbevisende skifter mellem de to actionkameraer.

Jeg har lige nogle ting, jeg skal have ordnet, så helligere jeg mig igen mit fiskeri…

Indtil da, Knæk og bræk derude.

/Martin

Om Martin Harregaard

Fluefisker er mit område, griber dog til tider en jerk bait eller vertikal stang. Jeg fisker primært kyst, men også å og sø Er gift med sidens anden fedtfinne fisker.

Kig også på dette

Super dag på omø…

En super dag på omø, 8 fine fisk i hånden, men den ene... den vil drille mine drømme i de næste par nætter.